En legetøjsbutik er helt sikkert meget forskelligt nu end de var for ti år siden.
Digitalt legetøj
En masse lege er blevet digitale, med sofistikerede videospil i spidsen for børnenes underholdning – men kan man sammenligne noget virtuelt med et stykke fysisk legetøj du kan købe i en legetøjsbutik og behovet for en aktiv fantasi? Der er stadig er en samhørighed mellem et videospil og den fysiske spil figur og er behov for at eje og holde spilkarakteren og fremvise sin livstil og spil præferencer. Spillere får ofte ordet “eskapisme” smidt efter sig når de taler om deres spilleri, men det er ikke det der motiverer os til at spille spil.
Føle sig vellykket
Det er et ønske om at søge kontrol eller at føle sig herre over en situation. Folk kan lide at føle sig vellykkede, og vi kan lide at føle, at vi vokser og udvikler os.
Til evig beundring
Legetøjet understøtter vores succes i spillene og er måske en slags pokal vi kan stille på kaminhylden til evig beundring. Hvem har ikke haft en super mario figur, sonic eller pokemon figur stående der stolt er købt i en legetøjsbutik.