Handelsbetingelser

Rebots tager generelt forbehold for skrivefejl, prisfejl, prisændringer, udsolgte varer og leveringssvigt.

Rebots forbeholder sig ret til løbende at ændre nærværende handelsbetingelser og offentliggøre nye versioner på hjemmesiden. Den nye version af disse betingelser vil træde i kraft og være gældende for alle handler, som foretages efter beskeden om ændringen er modtaget.

Rebots indgår kun handler (både køb og salg) med kunder i Danmark. (We do not deliver to addresses outside Denmark). Der leveres ikke til Færøerne og Grønland.

Rebots er en del af Lynglund – digital design, udvikling og drift. www.lynglund.dk

 

Betaling

Når du køber en vare hos Rebots, vil du snarest muligt modtage en ordrebekræftelse. Ordrebekræftelse og faktura vil blive fremsendt på mail.

Alle priser er i danske kroner. Du kan betale med enten Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard eller MobilePay.

Beløbet for varerne trækkes først fra dit kort, når dine varer sendes fra Rebots. Der trækkes aldrig et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

De data, du sender i forbindelse med køb med betalingskort, er krypterede (SSL) og det er kun QuickPay og MobilePay, der kan læse dem. Hverken ReBots eller andre har mulighed for at læse de sikrede data.

Rebots forbeholder sig ret til, at bede om legitimation (billede og adresse) på udvalgte ordrer. Dette har til formål at forhindre misbrug af betalingskort.

 

Levering

Rebots indgår kun handler (både køb og salg) med kunder i Danmark. We do not deliver to addresses outside Denmark. Der leveres ikke til Færøerne og Grønland.

Varen leveres med GLS til nærmeste pakkeshop. Prisen på levering vil altid fremgå tydeligt, inden du accepterer dit køb.

Ordren pakkes og afsendes 1 – 4 hverdage efter bestilling. Pakken leveres med GLS til nærmeste pakkeshop, og følger GLS leveringstider.
I meget sjældne tilfælde kan der gå op til 10 dage – i så fald får du besked herom via e-mail.

Hvis du ikke har modtaget varen senest 30 dage efter din bestilling, har du ret til at annullere ordren.

Du kan altid henvende dig til Rebots på [email protected], hvis du har spørgsmål til din ordre, forsendelse eller ønsker at modtaget et Track’n’Track nummer.

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, fra du har modtaget varen.

Fortryder du købet, kan du sende varen tilbage til Rebots v. Lynglund, Stenhusvej 1, 8680 Ry. Køber betaler forsendelsen.

Indlevering/afsendelse skal ske senest den 14. dag efter modtagelsen – eller du kan nægte at modtage varen, når den leveres, så sendes den automatisk retur.

Når du indleverer/sender varen tilbage, skal varen være i samme stand og mængde, som da du modtog den. Du skal vedlægge kopi af salgsfakturaen, og have kontaktet Rebots på [email protected] inden returnering. Varen skal emballeres, så den ikke tager skade under forsendelsen og du skal selv betale forsendelsesomkostningerne.

Benytter du dig af fortrydelsesretten, vil du få dine penge tilbage hurtigst muligt, efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Pengene tilbagebetales til den konto, som beløbet er trukket på.

 

Reklamationsret

Mener du, at varen har en fejl, kan du klage til [email protected]. Når Rebots modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt.

Hvis der er fejl og mangler der ikke fremgår af produktbilleder, eller varen på anden måde ikke lever op til forventningerne, kan du som kunde altid gøre brug af din 14 dages fortrydelsesret  (se afsnit om fortrydelsesret).

Skal der indgås en aftale om reklamationsret er det en forudsætning, at fejlen ikke er opstået som følge af hændelige uheld, fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd.

Klager over fejl ved varen skal ske inden for rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen.

Hvis der foreligger en mangel, kan du få varen ombyttet til en lignende brugt vare (hvis muligt), repareret eller få et prisnedslag i henhold til købelovens regler. Hvis manglen ikke er uvæsentlig, kan du i stedet ophæve handlen. Du kan dog ikke hæve handlen eller kræve prisnedslag, hvis Rebots tilbyder at ombytte eller reparere varen inden for rimelig tid. Medfører manglen, at varen skal tilbagesendes til Rebots, skal kunden betale forsendelsesomkostningerne.

 

Køb og transaktioner

Alle køb og andre transaktioner foretaget hos Rebots skal ske i henhold til dansk ret. For alle tvister og juridiske uoverensstemmelser er dansk lov gældende.

Rebots registrerer følgende i forbindelse med købet: Navn, adresse, telefonnr., e-mailadresse og faktura nr.

Der registreres ingen personfølsomme oplysninger. Oplysningerne videregives ikke, men Rebots beholder registreringen i minimum fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Registreringen sker for at vi kan levere varen til dig, behandle evt. reklamation og af hensyn til vores bogholderi. Medarbejdere i følgende afdelinger har adgang til de registrerede oplysninger: salg, support og bogholderi. Ved betaling med kreditkort sker registrering via en sikker server, hvor oplysningerne krypteres. Dine kortoplysninger kender kun QuickPay og MobilePay – jævnfør punktet ‘Betaling’.

Du kan altid rette henvendelse til Rebots og få at vide, hvilke oplysninger der er registreret om dig og få eventuelle fejlagtige oplysninger rettet.

Rebots kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for forhold, der må betegnes som force majeure, herunder, men ikke begrænset til, krig, optøjer, strejke, ildsvåde, naturkatastrofer, valutarestriktioner, import eller eksportrestriktioner, afbrydelse af almindelig samfærdsel, afbrydelse eller svigt i energiforsyningen eller kommunikationssystemer.

Såfremt force majeure indtræder, påhviler det Rebots snarest muligt at gøre kunden opmærksom herpå. Opfylder Rebots ikke denne meddelelsespligt, hæfter Rebots, som om der ikke forelå force majeure.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at rette henvendelse til [email protected].

Rebots v/ Lynglund

Stenhusvej 1
8680 Ry

CVR: 31316707